VetroMount® balustradesysteem: na het U-profiel nu ook een F-profiel.

Met het VetroMount® balustradesysteem (met AbP) heeft Bohle een compleet nieuw installatie-idee in de praktijk gebracht, gebaseerd op het ingenieuze en eenvoudige idee van de kabelbinder: Dankzij het ritsmechanisme is VetroMount® extreem snel en efficiënt te installeren en is het 100% veilig. Deze nieuwe vorm van intuïtieve installatie en de geringe inzet van personeel ter plaatse hebben de klanten overtuigd, en dus vult Bohle de serie nu aan met een vloerprofiel F voor topmontage.

VetroMount® inspireert in meerdere opzichten. De kern ervan is het innovatieve, gepatenteerde en constructief geteste glasmontagesysteem, dat de glaspanelen met een eenvoudige push-pull-beweging in het profiel vastzet. Ze kunnen ook gemakkelijk door één persoon worden uitgelijnd. Installatie is voor alle toepassingen hetzelfde. Eenvoudig en duidelijk.

Het F-vloerprofiel is een constructie-oplossing voor een vlakke afwerking van de vloerrand. De binnenzijde kan worden afgedekt met een aansluitprofiel voor een vloeiende overgang naar de vloer. Aan de valzijde geeft een constructieverbindingsprofiel met verschillende openingsbreedtes tussen 3 en 20 mm een breed scala aan afdekmogelijkheden. Als alternatief kunnen ook zij- of bovenafdekprofielen worden gebruikt. Net als bij de bekende U-profielen is een schroefafstand van slechts 400 mm nodig om het F-profiel stevig vast te zetten.

Snelle afvoer: De vloerprofielen voor topmontage kunnen nu worden aangevuld met drainageverbindingen. Deze worden eenvoudigweg tussen twee vloerprofielen geplaatst en zorgen ervoor dat het water snel kan weglopen.

Red Dot Award: "Innovatief product 2020

De intuïtieve bediening en het elegante design hebben ook de internationale jury van de Red Dot Award overtuigd. Ze hebben VertroMount® bekroond als "Innovatief Product 2020" en toegelicht: "VetroMount® maakt indruk met een glasmontage-oplossing die een bijzonder eenvoudige en efficiënte installatie mogelijk maakt. Het systeem maakt ook indruk met zijn minimalistische uiterlijk."

Y-profiel voor zijmontage bij de planning

Vanwege de positieve respons ontwikkelt Bohle nu al de volgende uitbreiding van de serie: een Y-zijprofiel voor zijmontage moet het assortiment completeren. De tests voor gecertificeerde testen zullen binnenkort van start gaan, zodat het Y-profiel naar verwachting eind 2020 op de markt zal worden gebracht.