Bohle revolutioneert douchedeurscharnieren met nieuwe, gepatenteerde nulpuntstelling

Met Juna brengt Bohle een speciaal ontwikkelde douchedeurscharnierserie op de markt en bouwt daarmee voort op het succes van de gevestigde Bohle schuifdeur- en balustradesystemen. Juna onderscheidt zich in het bijzonder door de nieuwe, gepatenteerde nulpuntstelling, de innovatieve vierpuntsbevestiging van de afdekkappen en het hoogwaardige design. Het is met succes getest op 100.000 draaideurcycli (DIN EN 14428, punt 5.5).

Het Juna douchedeurscharnier combineert esthetiek en functionaliteit met kwaliteit en fabricage "Made in Germany". De ontwikkelingsgeest van Bohle komt vooral tot uiting in de gepatenteerde nulpuntstelling: met behulp van de nieuwe spantechniek blijft de scharnieras vrij van storende inkepingen en belooft zo een op de millimeter nauwkeurige verstelling van de nulstand.

Nauwkeurige pasvorm van de afdekkappen

Minimale tussenruimte en de afdekkap van de schroeven benadrukken de hoge kwaliteit van het pendeldeurbeslag. De innovatieve 4-punts sluiting zorgt ervoor dat de afdekkappen stevig op hun plaats blijven zitten. Vier kleine centreerpennen en precies passende uitsparingen in het scharnier maken dit mogelijk. Bovendien zorgen de waterbestendige rubberen ringen voor een stevige grip.

Eenvoudige montage met slechts één gereedschap

Juna vergemakkelijkt bovendien de montage: de klemschroeven en de schroef voor de nulpuntstelling hebben gestandaardiseerde TX30-schroefkoppen, die dus snel met slechts één gereedschap kunnen worden aangedraaid. Hierdoor is het niet nodig om van momentsleutel te wisselen. De sleufgaten voor de wandaansluiting bieden ook meer gemak bij het uitlijnen van het scharnier. Tweedelige klemplaten maken diepere schroefgaten in de fitting mogelijk en zorgen zo voor een stevige houvast. Tegelijkertijd beschermen zij het scharnier tegen vervorming aan de buitenzijde.

Lange levensduur gegarandeerd

De messing en roestvrij stalen materialen in het scharnier benadrukken de duurzaamheid van het product. Ze laten toe dat de scharnieren tot 50 kg kunnen dragen, wat wordt bevestigd door uitgebreide tests uitgevoerd door ift Rosenheim volgens DIN EN 14428, sectie 5.5 met 100.000 draaideurcycli. Met een garantie van 5 jaar geeft Bohle zijn klanten extra zekerheid bij de aankoop.