Bohle ondersteunt opnieuw SOS-Kinderdorp in Zuid-Afrika

In 2020 zal Bohle AG haar partnerschap met het SOS-Kinderdorp voortzetten om kinderen en jongeren in Ennerdale een hoopvolle toekomst te bieden. De Corona-pandemie doet de wereld schudden en treft vooral die landen en mensen die al getekend zijn door armoede en gebrek aan perspectief. Johannesburg, de grootste stad van Zuid-Afrika, heeft een aantal van de grootste townships van het land, waar kinderen en jongeren het moeilijk vinden om een uitweg te vinden uit een toch al precaire situatie. Ze hebben steun nodig om uit te groeien tot zelfbewuste volwassenen. Het SOS Kinderdorp in Ennerdale neemt deze taak op zich en helpt haar protégés onder andere om hen te voorzien van basismaaltijden, huiswerkbegeleiding en, waar nodig, gezinsbescherming.

Net als in 2019 ondersteunt Bohle AG de organisatie opnieuw met een financiële donatie. En dit is belangrijker dan ooit tevoren. Met de Corona Pandemie verliest het SOS Kinderdorp niet alleen belangrijke donorpartners. Tegelijkertijd nemen de ongeplande uitgaven voor medicijnen, desinfecteermiddelen, maskers, temperatuurmeetapparatuur en technische apparatuur voor thuiswerkfaciliteiten of online lessen toe. Tijdens een persoonlijk bezoek begin 2020 heeft Bohle AG overeenstemming bereikt over de randvoorwaarden voor een toekomstig partnerschap. Het doel is om jongeren via stages en opleidingen een eerste inzicht te geven in de professionele wereld en zo hun kansen op de lokale arbeidsmarkt te verbeteren. De uitvoering is tot nu toe moeilijk gebleken, maar Bohle zal zich aan zijn plannen houden zodra de situatie weer verbetert als gevolg van de pandemie.

Begin december kregen we ontroerende woorden van de heer Patrick Kulati in zijn rol als Nationaal Directeur van het SOS-Kinderdorp, die ons samen met zijn team bedankte voor de samenwerking. En we zeggen ook "Enkosi" (Dank u) voor het doorzettingsvermogen in de moeilijke situatie en kijken met veel hoop uit naar het nieuwe jaar 2021.